Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. BİLECİK VALİLİĞİ
T.C. BİLECİK VALİLİĞİ
T.C. BİLECİK VALİLİĞİ
  • VALİLİK
    Teşkilat Şeması Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Tarihçe İl Etik Komisyonu İl Protokol Listesi İç Kontrol Çalışmaları Mevzuat Kurumsal Kimlik
  • BİLECİK
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Kolluk Gözetim Projeler Muhtar İletişim Bilgileri E-BAŞVURU
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular Basın Açıklamaları Etkinlikler Dosyalar
  • İLETİŞİM
°C
14
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Teşkilat Şeması
    • Yöneticilerimiz
      • Vali
      • Vali Yardımcıları
        • Akgün CORAV
        • Şahin ARSAL
        • Vedat YILMAZ
        • Akın AĞCA
        • Tamer KILIÇ
      • Kaymakamlar
        • Bozüyük Kaymakamı
        • Osmaneli Kaymakamı
        • Söğüt Kaymakamı
        • Gölpazarı Kaymakamı
        • Pazaryeri Kaymakamı
        • Yenipazar Kaymakamı
        • İnhisar Kaymakamı
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare Ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama Ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt Ve Proje Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Enerji Yönetim Birimi
    • Tarihçe
      • Hükumet Konağı Tarihçesi
      • Görev Yapmış Valilerimiz
    • İl Etik Komisyonu
    • İl Protokol Listesi
    • İç Kontrol Çalışmaları
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
  • BİLECİK
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Kolluk Gözetim
    • Projeler
    • Muhtar İletişim Bilgileri
    • E-BAŞVURU
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
    • Etkinlikler
    • Dosyalar
  • İLETİŞİM

KAYSİS, DETSİS ve İYEM Çalışma Esasları

ELEKTRONİK KAMU BİLGİ YÖNETİM SİSTEMİ (KAYSİS)

KAYSİS, kamu kurumlarının teşkilat yapısından, sunulan hizmetlere, hizmetlerde kullanılan belgelerden, belgelerde bulunan bilgilere kadar kamu yönetiminde yer alan unsurların mevzuat dayanaklarıyla birlikte tespit edilerek elektronik ortamda tanımlandığı, geliştirilen e-Devlet uygulamalarının birbirine tek merkezden entegre edilerek a-Devlete (Akıllı Devlet) geçilmesini sağlayacak temel bir bilgi sistemidir.(KAYSİS hakında detaylı bilgi)

Devlet Teşkilatı Merkezi Kayıt Sistemi (DETSİS)

DETSİS, Türkiye Cumhuriyeti devlet teşkilatı içerisinde yer alan kurum ve kuruluşlar ile bunların merkez, taşra ve yurtdışı teşkilatlarında bulunan her düzeydeki birimlerinin hiyerarşik yapıya uygun olarak kayıt altına alındığı ve e-Devlet çalışmalarında esas alınmak üzere T.C. Devlet Teşkilatı Numarası ile tanımlandığı sistemdir. DETSİS içerisinde yer alan veriler kurumlarda geliştirilen uygulamalar kapsamında kullanılmak üzere web servis yoluyla paylaşılmaktadır. DETSİS web servis erişim yetkisi Başbakanlık İdareyi Geliştirme Başkanlığına gönderilecek resmi yazı ile talep edilebilecektir. Örnek yazı şablonu için tıklayınız…     

Hizmet Envanteri Yönetim Sistemi (HEYS)

Kamu kurumları tarafından vatandaşlara, özel sektöre, sivil toplum kuruluşlarına ya da diğer kamu kurumlarına sunulan hizmetlerin operasyonel düzeyde tespit edilerek Hizmet Envanteri Numarası ile elektronik ortamda tanımlandığı ve ulusal süreç haritalarının oluşturulacağı sistemdir. 

Kamu Mevzuat Sistemi (KMS)

Kamu Mevzuat Sistemi (KMS), yürürlükte olan tüm mevzuatın kayıt altına alındığı ve tek merkezden vatandaşlara ilan edildiği sistemdir. Sistemde Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren tüm mevzuat ile bakanlıklar, bağlı/ilgili/ilişkili/koordine kuruluşlar, belediyeler ve üniversiteler tarafından resmi gazetede yayımlanmadan yürürlüğe konulan her türden ikincil mevzuat da yer almaktadır. Ancak Resmi Gazete’de yayımlanan Bakanlar Kurulu Kararlarının sisteme kayıt çalışmaları yakın bir tarihte başlatılacaktır.

KMS’de 2015 yılı itibariyle yürürlükten kaldırılan mevzuatın son metni ile Resmi Gazete’de yayımlanan ilk metnine, 2015 yılı öncesinde yürürlükten kalkan mevzuatın Resmi Gazetede yayımlanan ilk metinlerine erişilebilir, bir mevzuatın dayandığı üst mevzuat ile bir üst mevzuatın, dayanak olarak kullanıldığı alt mevzuat listelenebilir. Ayrıca bir mevzuatın yürürlükten kaldırdığı mevzuat listesi ve bu mevzuatın Resmi Gazete’de yayımlanan ilk metinleri görüntülenebilir.

İstatistikler sayfasında, mevzuatın türlerine göre yürürlükte olan ve yürürlükten kaldırılan mevzuat (2015 yılı öncesi yürürlükten kaldırılan mevzuatın tespiti ve ilişkilendirme çalışmaları devam etmektedir) ile kurum içi ikincil mevzuat sayılarının kurumlara göre dağılımı raporlanabilir.

Arama motorundan listelenen mevzuat ile varsa;

  • - Kurulan kurumlara/birimlere,
  • - Sunulan kamu hizmetlerine,
  • - oluşturulan belge örneklerine
ve bunlara ilişkin KAYSİS’te bulunan DETSİS, HEYS, DBYS gibi diğer alt uygulamalarda tanımlı bilgilere erişebilirsiniz. 
 

Hizmet Standartları Yönetim Sistemi (HSYS)

Hizmet envanteri yönetim sisteminde kurumların pilot olarak seçilen taşra ve yurtdışı birimlerince kaydedilen hizmetlerin, aynı kurumun diğer taşra ve yurtdışı birimlerince de sunulup sunulmadığının, sunulan hizmetlere ilişkin başvurularda istenen belgelerin, en geç tamamlanma sürelerinin tespit edilerek standartlaştırıldığı ve bu standartlara uyulmaması halinde müracaat edilecek yerlerin ilan edildiği sistemdir. 

Devlet Belge Yönetim Sistemi (DBYS)

Kamu hizmetlerine başvurularda istenen veya hizmetlerin sonucunda düzenlenen belgelerin adlarının standartlaştırılarak Devlet Belge Numarası ile elektronik ortamda tanımlandığı ve birer örneğinin kaydedildiği sistemdir. 

Standart Dosya Planı Yönetim Sistemi (SDPS)

Resmi yazıların “sayı” bölümünde, yazının hazırlandığı kurumu/birimi gösteren T.C. Devlet Teşkilatı Numarasından sonra yazılan, yazının içeriğinde yer alan konuyu gösterir kodların ve resmi yazıların arşivlerde saklama sürelerinin tanımlandığı sistemdir. 

Kamu Memnuniyet Anketi (KMA)

Vatandaşların, kamu hizmetlerine ilişkin memnuniyet oranlarının ölçüldüğü ve kamu yönetimine ilişkin stratejilerin belirlenmesinde kullanılmak üzere raporlandığı akıllı anket sistemidir. 

        Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) kurulumunu gerçekleştirmiş olan kurumların, EBYS kullanan veya kullanmayan tüm kurumlara resmi yazılarını elektronik ortamda göndermesine 02/02/2015 tarihli ve 29255 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik” ile imkan sağlanmıştır.
               Resmi yazıların elektronik ortamda iletilmesinde kayıtlı elektronik posta (KEP) adresi kullanılacak olup, söz konusu adresin tüm kurumlar tarafından temin edilerek Devlet Teşkilatı Merkezi Kayıt Sistemine (DETSİS) kaydedilip ve yazıların gönderiminde DETSİS’te kayıtlı KEP adresleri esas alınacaktır. Ayrıca kurumlarda kullanılan EBYS’lerin söz konusu Yönetmelik ve Kalkınma Bakanlığınca yürürlüğe konulan e-Yazışma Teknik Rehberinde yer alan hükümlere uyumlu hale getirilmesi ve resmi yazılarda standartlaşmanın sağlanması amacıyla DETSİS’e gerçekleştirilecek entegrasyon aracılığıyla yazıların üzerinde bulunan antet, muhatap adı, arz/rica bilgisi, yazıları imzalayacak kurum/birim amirlerinin ad soyadları ile kurumsal iletişim bilgilerinin DETSİS’ten alınarak kullanılması gerekmektedir.
                Resmi yazıların hazırlanmasında ve elektronik ortamda iletiminde tüm kurumlar tarafından DETSİS’te yer alan bilgilerin esas alınacak olması nedeniyle sistemde bulunan yönetici ad ve soyadı bilgilerinin ivedilikle güncellenmesine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu nedenle kurumlarda görev yapan tüm kurum/birim yöneticilerine ilişkin bilgilerin güncel tutulması amacıyla Başbakanlık tarafından yürütülen Elektronik Kamu Bilgi Yönetim Sisteminde (KAYSİS) İmza Yetkilileri Modülü (İYEM) oluşturulmuştur.
 
Kurumların personel/insan kaynaklan birimlerince en az iki İYEM Yetkilisi belirlenerek Başbakanlık tarafından sisteme erişim yetkilerinin tanımlanması amacıyla T.C. Kimlik Numarası, ad soyadı, iş ve cep telefonu numarası ile e-posta adresi bilgilerinin 01/02/2016 tarihine kadar ‘‘kaysis@basbakanlik.gov.tr" e-posta adresine bildirilmesi gerekmektedir. Söz konusu Yetkililer tarafından aşağıda belirtilen çalışma esaslarına uygun olarak 01/03/2016 tarihine kadar Kurumlar tüm kurum/birim amirlerini sisteme kaydedecektir.
 
Konuyla ilgili sorular kaysis@basbakanlik.gov.tr adresine iletilecektir.
 
ÇALIŞMA ESASLARI

1. İYEM, tüm kamu kurum ve kuruluşlarının (yerel yönetimler ve üniversiteler dahil) merkez, taşra ve yurtdışı birimlerinde görevli her düzeydeki kurum/birim amirlerini/yöneticilerini kapsamaktadır.

2. Yerel yönetimlerde İYEM çalışmaları, ilgili yerel yönetim kuruluşları tarafından yürütülecektir.Ancak bu yazının söz konusu kuruluşlara dağıtımı valiliklerce yapılacaktır.

3. Merkez ve yurtdışı birimlerde görevli amirlerin İYEM'e kayıt işlemleri kurum ve kuruluşların personel/insan kaynakları birimlerinde görevlendirilecek personel tarafından, taşra teşkilatlarında görevli amirlerin/yöneticilerin ise bölge, il, ilçe teşkilatlanması düzeyinde görevlendirilecek personel tarafından yapılacaktır.

4. Kurumların merkez teşkilatlarında bulunan personel/insan kaynakları birimleri ile valilik ve
kaymakamlıkların yazı işleri müdürlüklerinde İYEM Yetkilisi, doğrudan merkeze bağlı taşra
birimleri ile mülkî idareye bağlı taşra birimlerinde ise İYEM Görevlisi olarak en az 2 personel
yetkilendirilecektir.

5. Doğrudan merkeze bağlı taşra birimlerindeki İYEM Görevlilerinin koordinasyonu kurumların
merkez teşkilatında bulunan İYEM Yetkililerince, mülki idareye bağlı taşra birimlerindeki İYEM
Görevlilerinin koordinasyonu ise ilgili mülki idare amirliğindeki İYEM Yetkililerince
sağlanacaktır.

6. İYEM Yetkilileri ve İYEM Görevlileri görev alanında bulunan tüm kurum/birim yöneticilerine
ilişkin kayıtları, sistemde bulunan Kullanım Kılavuzunda belirtilen esaslara uygun olarak
kaydedilmesinden ve kayıtların sürekli güncel tutulmasından sorumludur.

7. İYEM Yetkililerinin sisteme giriş yetkileri Başbakanlık tarafından, İYEM Görevlilerinin sisteme
giriş yetkileri yukarıda 5 inci maddede belirtilen koordinasyon sağlayacak İYEM Yetkililerince

8. Yetkilendirme işlemlerinin yapılabilmesi için İYEM Yetkililerinin T.C. Kimlik Numarası, ad ve
soyadı ile iletişim bilgileri (iş ve cep telefonu, e-posta adresi) 01/02/2016 tarihine kadar
kaysis@basbakanlik.gov.tr e-Posta adresine gönderilecektir. Yetkilendirilen İYEM Yetkilileri,
koordinasyon kapsamında bulunan İYEM Görevlilerinden söz konusu bilgileri alarak 08/02/2016
tarihine kadar yetkilendirme işlemlerini yapacaklardır.

9. Sisteme giriş yetkisi tanımlanmış İYEM Yetkilileri ve İYEM Görevlileri
"https://yetkili.kaysis.gov.tr" internet adresinden sisteme giriş yapabileceklerdir.

10. Kullanıcıların sisteme giriş yapabilmeleri için e-imza, m-imza veya e-Devlet şifresine sahip
olmaları gerekmektedir.

11. İYEM'de herhangi bir yöneticiye ilişkin ilk kayıt işlemi yapıldığında, sistemde bulunan mevcut
kayıtlar ile karışıklık oluşmaması için kuruma ait KAYSİS'te bulunan tüm yönetici ad ve soyadı
bilgileri otomatik olarak silinecektir.

12. Yönetici bilgilerinin sistemde ilk kez tanımlanması işlemleri tüm kurum ve kuruluşlarca en geç
01/03/2016 tarihine kadar tamamlanacaktır.
verilecektir.

13. Kurumların Devlet Teşkilatı Merkezi Kayıt Sisteminde tanımlı tüm birimlerinde görevli yöneticiler
İYEM'e kaydedilecektir. Tüm birimler için ilk kayıt işlemleri tamamlanana kadar, daha önceden
kaydı yapılmış olan birimlerin güncelleme işlemleri ilk kayıt işlemlerine göre öncelikli olarak
yapılacaktır. Bu kapsamda yönetici kaydı yapılmış olan birimlerde meydana gelecek yönetici
değişiklikleri, "göreve başlama ve ayrılışa ilişkin saat, gün, ay ve yıl" bilgileri belirtilecek şekilde
aynı gün içerisinde İYEM'e kaydedilecektir.

14. Kurumlarda birinci düzey birimler ile bağlı oldukları kurum amir yardımcıları, merkez
teşkilatlarında bulunan İYEM Yetkililerince; mülki idare kapsamındaki il teşkilatı birimleri ile
bağlı oldukları vali yardımcıları, valiliklerde bulunan İYEM Yetkililerince ilişkilendirilecek ve
sürekli güncel tutulacaktır.

15. Sistem tarafından, İYEM'e kaydedilen her bir yönetici için görev yaptığı kurum/birimden bağımsız
olarak, tekil ve değişmez (unique) nitelikte T.C. Yönetici Kodu tanımlanacaktır.

16. Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğe istinaden Kalkınma
Bakanlığı tarafından yürürlüğe konulan e-Yazışma Teknik Rehberi gereğince kurumlarca
oluşturulacak e-Yazışma Paketlerinde, yazıyı imzalayan yöneticiye ait T.C. Yönetici Kodunun
bulunması zorunlu olacaktır. Bu nedenle kurumların EBYSMerinde kurum/birim yöneticilerinin
resmi yazıları imzalayabilme yetkileri, yöneticinin İYEM'e kaydedildiği andan itibaren başlayacak
kayıt güncel tutulduğu sürece devam edecektir.

17. Amirlerin/yöneticilerin izin, yurt içi veya yurt dışı görevlendirilme gibi durumlarda dolu kadroya
vekalet edecek imza yetkilisi de sisteme kaydedilecektir. Bu kayıtlar İYEM web servisleri
kullanılarak kurumların EBYS'leri üzerinden sisteme kaydedilebileceği gibi İYEM yetkilileri
tarafından arayüz kullanılarak da yapılabilecektir.

18. Yöneticilerin özgeçmişleri İYEM'e kaydedilebilecektir. Kaydedilen özgeçmişler,
www.kaysis.gov.tr internet adresinde kurumların teşkilat şemaları üzerinden yayımlanacaktır.
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi Gazete
  • Muhtar Bilgi Sistemi
  • İlan Portalı
  • e-içişleri
  • Kolluk Gözetim Komisyonu
Cumhuriyet Mahallesi Cumhuriyet Cad. No:25 - BİLECİK KEP Adresi: icisleribakanligi@hs01.kep.tr
Tel: 0 228 212 10 24-212 10 55 Faks : 0 228 212 20 58
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız